SŁOŃCE TO MY, CIEMNE CHMURY TO MY
Jeszcze nigdy sprawdzanie prognozy pogody nie wiązało się z taką przyjemnością. Nasi uczniowie w ramach projektu z Laboratoriów Przyszłości podjęli pracę nad konstruowaniem robocików - synoptyków.
Postaci z klocków lego skonfigurowane ze specjalnym programem komputerowym przekazywały informację o warunkach pogodowych w wybranych miejscach na świecie poprzez unoszenie parasola albo zakładanie przeciwsłonecznych okularów.
Nauka programowania i podstawy meteorologii plus najlepsza zabawa.
Szóstka na szóstkę!
DOŚWIADCZENIA Z LEGO BRICQ MOTION
Na zajęciach "Koła logicznego myślenia" uczniowie klasy IV a zapoznali się z zestawem LEGO Education BricQ Motion Prime. Budując wybrane modele na podstawie instrukcji i wykorzystując kolorowe elementy, kóła zębate, przekładnie, ciężarki i żagle poznawaliśmy podstawowe zasady mechaniki, rozwijając tym samym umiejętności STEAM. Nauka poprzez zabawę i doświadczenie, a przy tym w atrakcyjnej formie motywuje uczniów do dalszego poznawania i odkrywania.
PIERWSZE PROJEKTY THINKERCAD
Projektowanie własnych modeli 3D, a potem oglądanie efektów swojej pracy w formie wydruków to bardzo wciągające zajęcie. Nasze początki to imienne, kolorowe breloczki - zawieszki. Potem do głów przyszedł nam pomysł, aby zrobić wspólny projekt. Wydrukowaliśmy grę "TETRIS". Najpierw był projekt na kartce papieru, który potem został zrealizowany w programie Tinkercad. Wydrukowane efekty spełniły nasze oczekiwania. Pochwaliliśmy się nimi w czasie tygodnia nauki zachęcając innych uczniów to tej ciekawej łamigłówki.
COŚ PRAKTYCZNEGO Z FILAMENTU
Czy pamiętacie film Jacka Lusińskiego ,,Carte Blanche"? Jest w nim scena, w której bohater, tracący wzrok nauczyciel historii prosi konserwatora o przymocowanie do klucza od swojej pracowni wielkiego breloka. Wszystko po to, aby zamaskować postępującą niepełnosprawność.
Nie tak dramatyczne motywacje powodowały naszymi uczniami i Paniami zaangażowanymi w praktyczne wykorzystanie sprzętu zakupionego w ramach programu Laboratoria Przyszłości®, którzy na drukarkach 3D wykonali kolorowe, zawieszki do kluczy od wszystkich sal lekcyjnych w naszej Szkole.
PIERWSZE KROKI ZE SKANEREM I DRUKARKĄ 3D
W czasie zajęć koła „Laboratoria przyszłości” uczniowie klas szóstych poznawali budowę skanera 3D, a także oprogramowanie do skanowania oraz do przygotowania skanów do drukowania w drukarce 3D. Młodzież z radością i z zainteresowaniem obserwowała, jak ulubione figurki zamieniają się w trójwymiarowe, cyfrowe obiekty widoczne na ekranie monitora.