WIOSNA, WIOSNA WKOŁO
Zadania do wykonania. Czytaj więcej...
Temat: Wiosna, wiosna wkoło.
1.Utrwalenie piosenki: Maszeruje wiosna--}POBIERZ
Weselej jest na świecie,
gdy przychodzi miesiąc …. (dzisiaj jest pierwszy dzień tego miesiąca)
- Czy znasz przysłowie związane z tym miesiącem?
- Jak należy ubierać się o tej porze roku, aby uniknąć przeziębienia? Co to znaczy
ubierać się na cebulkę.
3.Zabawa dydaktyczna „Prawda – fałsz”.
Gdy zdanie jest prawdziwe - świeci słoneczko - dziecko macha rączkami nad głową. Gdy zdanie jest fałszywe - nadciągają chmury - dziecko zakrywa twarz dłońmi.
Teraz jest wiosna. ( prawda)
Wiosną jeździmy na sankach. (fałsz)
Latem lepimy bałwanka. (fałsz)
Tulipany to kwiaty jesieni. (fałsz)
W marcu jak w garncu. (prawda)
Przebiśniegi to wiosenne kwiaty. (prawda)
Po wiośnie będzie jesień. (fałsz)
Mieszkanie niedźwiedzia to gawra. (prawda)
4.Wykonaj zadania w kartach pracy cz.4 str. 29-35.
5.Wiosenna pobudka
- Jakie zwierzęta obudziła wiosna ?
6.Wykonaj zadania w kartach pracy cz.4 str.40-45.
7.Praca plastyczna „Wiosenne kwiaty”
Dzieci wykonują dowolny wiosenny kwiatek wybraną przez siebie techniką, np. lepią z plasteliny, rysują kredkami, wydzierają z papieru, itp.
A oto nasza propozycja:
„ Przebiśniegi w wazonie”
Potrzebne nam będą:
- 3 kartki z bloku rysunkowego: niebieska, zielona i biała,
- nożyczki, klej.
Zaczynamy od narysowania i wycięcia wazonika z białej kartki. W tym celu możemy dzieciom przygotować szablon.
Następnie tniemy wazonik na paski, które przyklejamy do niebieskiej kartki, smarując klejem tylko lewe i prawe brzegi.
Kolejny krok to wykonanie kwiatków. Tniemy zielone paski na szerokość około 1 cm, zaginamy je wzdłuż na połowę i nacinamy lekko (ok. 1 cm) górną część paska. W przygotowane nacięcie wklejamy 3 białe paseczki o długości około 5-7 centymetrów zgięte na połowę, a następnie sklejone.
Teraz pora na włożenie przebiśniegów do wazonu. Możemy je lekko podkleić klejem, jeśli wazonik okaże się zbyt szeroki.
DLA CHĘTNYCH
Zajęcia matematyczne- „ Zabawy z symetrią”
1.Eksperyment z lusterkiem
Do wykonania eksperymentu będą potrzebne:
- lusterko – polecamy użyć jednostronnego (nie będzie rozpraszać), bez ramki,
- kilka białych kartek papieru – mogą być mniejsze, formatu A5,
- kredki lub kolorowy papier.
Jak wykonać eksperyment?
Na kartkach rysujemy figury geometryczne: kwadrat, trójkąt, trapez prostokątny, koło lub półkole. Każdą figurę na osobnej kartce. Prosimy dziecko, by je pokolorowało. Możemy też figury wyciąć z kolorowego papieru i umieścić je na białych kartkach.
Zaczynamy eksperyment. Przyłóżmy lusterko do narysowanych figur i pokażmy dziecku, jakie ciekawe efekty można przez to uzyskać. Przy okazji, postarajmy się nazywać otrzymane figury.
Oto kilka przykładów, które można uzyskać przykładając lusterko:
2. „Mistrz symetrii”
- Poszukiwanie w domu rzeczy, w których można zaobserwować zjawisko symetrii. Wskazywanie osi symetrii, czyli linii dzielącą rzeczy na dwie równe części.
- Ułóż drugą część obrazka.
Potrzebne materiały:
po dwie rzeczy tego samego rodzaju, np.: kredki, mazaki, klocki, kubki, guziki, itp.
1.Na podłodze kładziemy oś symetrii (szalik, bibułę, patyk, itp.)
2.Po lewej stronie osi symetrii rodzic układa dowolny wzór ( niezbyt skomplikowany)
3.Dziecko po prawej stronie układa odbicie lustrzane wzoru rodzica. Ważne! Należy zwrócić uwagę, aby ta sama rzecz z lewej i prawej strony leżała w takiej samej odległości od osi symetrii.
Zadania z symetrią:Symetria-->POBIERZ
3. Odczytaj zaszyfrowane nazwy kwiatów.
Zapraszamy Państwa do ponownego odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w poniedziałek, czyli 6 kwietnia.