NA WSI

zdj 1

Zadania do wykonania.Czytaj więcej...

Temat : NA WSI.

1.Odgadnij zagadkę:

Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa? (żaba)

2.Karty pracy cz. 4 s. 72

- Opowiedz co dzieje się na ilustracji Jakie zwierzę Olek pokazywał Adzie na łące?

- Podziel wyraz „ żaba” na sylaby, a następnie na głoski

3.Nauka pisania litery „Ż”, „ż”.

Nauka pisania litery ż,Ż-->POBIERZ

•Wyklej po śladzie literkę ż, Ż napisaną przez rodzica.

•Obok wyklejonych liter narysuj dwie rzeczy : jedną, której nazwa rozpoczyna się od litery ż , drugą rzecz, która ukrywa ż w środku wyrazu.

 4.„ Barwy ochronne zwierząt”- Żaba jest jednym ze zwierząt, która swoją barwą i wzorem upodobniła się do środowiska w którym żyje, posiada tzw. „barwę ochronną”. Obejrzyj film i poznaj więcej mistrzów kamuflażu.

 Barwy ochronne 2 -->POBIERZ

5.Wykonaj karty pracy ze stron 73-75.

6.Mieszkańcy wiejskiego podwórka.

Zapraszamy Was na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Poznacie różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiecie co nam dają zwierzęta hodowane na wsi.

Odwiedzicie także fermy: kurzą, kaczą i gęsią. Zobaczycie jak wykonać makietę wiejskiego podwórka. Może spróbujecie zrobić własną ?

Na wsi--> POBIERZ

 

1 2 4 6 3 5 7 8 9 10 11 12 13
 

7. Wykonaj karty pracy ze stron 76-80.

8. Praca plastyczna do wyboru: „Piesek”, „Kura” lub „Krowa.”

Piesek-->POBIERZ,   Kura-->POBIERZ , Krowa-->POBIERZ

DLA CHĘTNYCH

1.Miś

• Kogo przypomina rysunek na kartce? (misia)

• Gdzie jest narysowany miś? (na środku kartki)

• Co jest jeszcze narysowane na kartce? (serduszka)

• Gdzie są one narysowane? (na dole kartki)

• Co jest po prawej stronie kartki? (cyferki i kolory wskazane przez rodzica).

Po omówieniu tych zagadnień dzieci wykonują polecenia:

• Narysujcie misiowi uszka. Ile uszek ma miś?

• Narysujcie misiowi oczka. Ile oczek ma miś?

• Co można powiedzieć o liczbie uszek i oczek misia? ( jest taka

sama)

• Czego jeszcze miś ma tyle samo? (ręce, nogi, buty)

• Narysujcie misiowi nosek.

• Czy dwoje oczu to jest więcej, czy mniej niż jeden nosek? O ile?

• Czego jeszcze brakuje misiowej głowie? (buzi).

• Naklejcie misiowi guziki w następującej kolejności: mały, duży,

mały, duży, mały, duży.

• Policzcie, ile miś ma guzików.

• W prawym górnym rogu kartki narysujcie duże słoneczko.

• W lewym górnym rogu kartki narysujcie chmurkę.

• Na dole kartki pomalujcie czwarte i szóste serduszko.

• Pomalujcie misia na kolory wskazane przez cyferki. Na jaki kolor

pomalujecie pyszczek misia? (pytanie „podchwytliwe” – nie ma

zaznaczonego koloru ani cyferki).

miś

2.Banany

(Izabela Mikrut)

Raz, dwa, pawiany jadły banany.

Jeden zjadł osiem, jęknął: „O rany!”

i poszedł sobie drzemać przy głazie.

Drugi bananów zjadł pięć na razie,

a trzeci pawian zjadł dwa banany,

więc wszystkie obiad miały udany.

Jadły banany, aż patrzeć miło.

     Ile bananów na obiad było?

pawian

Wytnij z papieru tyle talerzy ile było pawianów, a z żółtego papieru wytnij banany. Posłuchaj uważnie jeszcze raz wierszyka i ułóż na talerzach odpowiednią liczbę bananów.

3. Pokoloruj pola według szyfru.

tabelka

 

Zapraszamy Państwa do odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w środę,

czyli 29 kwietnia.