NA WSI
Zadania do wykonania.Czytaj więcej...
Temat : NA WSI.
1.Odgadnij zagadkę:
Gdy w gęstej siedzi trawie,
jest niewidoczna prawie.
Kum – kum!. Tak się odzywa.
Czy wiesz jak się nazywa? (żaba)
2.Karty pracy cz. 4 s. 72
- Opowiedz co dzieje się na ilustracji Jakie zwierzę Olek pokazywał Adzie na łące?
- Podziel wyraz „ żaba” na sylaby, a następnie na głoski
3.Nauka pisania litery „Ż”, „ż”.
Nauka pisania litery ż,Ż-->POBIERZ
•Wyklej po śladzie literkę ż, Ż napisaną przez rodzica.
•Obok wyklejonych liter narysuj dwie rzeczy : jedną, której nazwa rozpoczyna się od litery ż , drugą rzecz, która ukrywa ż w środku wyrazu.
4.„ Barwy ochronne zwierząt”- Żaba jest jednym ze zwierząt, która swoją barwą i wzorem upodobniła się do środowiska w którym żyje, posiada tzw. „barwę ochronną”. Obejrzyj film i poznaj więcej mistrzów kamuflażu.
5.Wykonaj karty pracy ze stron 73-75.
6.Mieszkańcy wiejskiego podwórka.
Zapraszamy Was na wycieczkę na wieś, do gospodarstwa rolnego. Poznacie różne zwierzęta gospodarskie i ich głosy. Dowiecie co nam dają zwierzęta hodowane na wsi.
Odwiedzicie także fermy: kurzą, kaczą i gęsią. Zobaczycie jak wykonać makietę wiejskiego podwórka. Może spróbujecie zrobić własną ?
7. Wykonaj karty pracy ze stron 76-80.
8. Praca plastyczna do wyboru: „Piesek”, „Kura” lub „Krowa.”
Piesek-->POBIERZ, Kura-->POBIERZ , Krowa-->POBIERZ
DLA CHĘTNYCH
1.Miś
• Kogo przypomina rysunek na kartce? (misia)
• Gdzie jest narysowany miś? (na środku kartki)
• Co jest jeszcze narysowane na kartce? (serduszka)
• Gdzie są one narysowane? (na dole kartki)
• Co jest po prawej stronie kartki? (cyferki i kolory wskazane przez rodzica).
Po omówieniu tych zagadnień dzieci wykonują polecenia:
• Narysujcie misiowi uszka. Ile uszek ma miś?
• Narysujcie misiowi oczka. Ile oczek ma miś?
• Co można powiedzieć o liczbie uszek i oczek misia? ( jest taka
sama)
• Czego jeszcze miś ma tyle samo? (ręce, nogi, buty)
• Narysujcie misiowi nosek.
• Czy dwoje oczu to jest więcej, czy mniej niż jeden nosek? O ile?
• Czego jeszcze brakuje misiowej głowie? (buzi).
• Naklejcie misiowi guziki w następującej kolejności: mały, duży,
mały, duży, mały, duży.
• Policzcie, ile miś ma guzików.
• W prawym górnym rogu kartki narysujcie duże słoneczko.
• W lewym górnym rogu kartki narysujcie chmurkę.
• Na dole kartki pomalujcie czwarte i szóste serduszko.
• Pomalujcie misia na kolory wskazane przez cyferki. Na jaki kolor
pomalujecie pyszczek misia? (pytanie „podchwytliwe” – nie ma
zaznaczonego koloru ani cyferki).
2.Banany
(Izabela Mikrut)
Raz, dwa, pawiany jadły banany.
Jeden zjadł osiem, jęknął: „O rany!”
i poszedł sobie drzemać przy głazie.
Drugi bananów zjadł pięć na razie,
a trzeci pawian zjadł dwa banany,
więc wszystkie obiad miały udany.
Jadły banany, aż patrzeć miło.
Ile bananów na obiad było?
Wytnij z papieru tyle talerzy ile było pawianów, a z żółtego papieru wytnij banany. Posłuchaj uważnie jeszcze raz wierszyka i ułóż na talerzach odpowiednią liczbę bananów.
3. Pokoloruj pola według szyfru.
Zapraszamy Państwa do odwiedzenia strony oddziałów przedszkolnych w środę,
czyli 29 kwietnia.